Om oss

Norsk Pasientforening hjelper pasienter som har problemer med helsevesenet. Vi tar i mot henvendelser fra alle. Vi får driftstilskudd over statsbudsjettet for å drive kontoret, og hjelpen vi gir er gratis. Kontoret består av tre pasientrådgivere, en kontormedarbeider og generalsekretær. 

Kontakt oss

Norsk pasientforening
Tlf: 22 00 74 00
(mandag til torsdag fra kl 10-15, fredag fra kl. 10-12)

E-post: post@pasient.no

Postadresse:
Postboks 376 Sentrum
0102 Oslo
Brosjyre for helsepersonell

Sommerferie 2017

Kontoret vil være stengt for henvendelser fra 17. juli til 7. august. E-post blir ikke lest eller besvart i denne perioden. Vi ønsker alle god sommer!

Årsmelding 2016

Du kan lese den her: Årsmelding 2016 .pdf

Bli medlem!

Ønsker du å støtte Norsk Pasientforenings arbeid, kan du sende oss dette innmeldingsskjemaet: 2016.12.20-NP-Innmeldingsblankett.pdf


 

Hjelp oss å hjelpe

Mange opplever problemer i sitt møte med helsevesenet, og de føler seg ofte alene. Vi står på pasientens side, og vi har mange eksempler på at vår kompetanse og vår erfaring har gjort en forskjell. Vi ønsker å hjelpe enda flere, og de som trenger vår bistand skal få den gratis. Vi har imidlertid begrensede midler, og derfor håper vi at du vil bli støttemedlem i foreningen, slik at vi kan gjøre en enda bedre jobb.


 

Jeg blir ikke hørt

Pasienter som ikke blir hørt er et av de store hverdagsproblemene i helsevesenet. Feil diagnose og feil i journalen kan få store konsekvenser.


 

Avviste både kreft og hjertesvikt

Kvinnen (24) ble ikke hørt da hun fortalte legen om smerter som viste seg å skyldes lymfekreft. Hun ble heller ikke hørt da hun meldte om flere velkjente symptomer på hjerteproblemer. I dag lever hun med kronisk hjertesvikt.